Khamis, 8 April 2021

BBM3410 - 2021 - CELIK BAHASA ISYARAT

 


Youtube Link: https://www.youtube.com/watch?v=-h5hlplln24 
Video diambil daripada Youtube DBPMalaysia

Ulasan saya setelah menyertai siaran langsung yang diadakan oleh Dewan Bahasa Pustaka yang bertajuk Celik Bahasa Isyarat ialah proses berkomunikasi amat penting dalam kehidupan sama ada secara bertutur atau bahasa isyarat. Walaupun seseorang itu mempunyai kekurangan dari segi fizikal, kita masih mempunyai peluang untuk berkomunikasi.

    Perkongsian oleh Prof. Dr. Normaliza Abd Rahim sangat membuka mata hati dan fikiran saya untuk belajar serta mengambil tahu tentang bahasa isyarat. Walau bukan suatu kebiasaan, masyarakat sepatutnya belajar dan mempraktikkan bahasa isyarat ini. Selain itu, perkongsian beliau juga menjadi semangat untuk saya belajar bahasa isyarat.Pembelajaran ini bukan sahaja menambah ilmu kita malahan  dapat berkomunikasi secara selesa bersama mereka.


Kehadiran




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Masih Aku

Telah lama membisukan mata pena halusinasi ini, kini aku kembali mencoretkan memento hidup dalam diari atas talian. Blog ini sememangnya tel...