Selasa, 13 April 2021

BBM3410 - 2021 - ASAS FOTOGRAFI - POTRAIT

Rujukan: Normaliza Abd Rahim (2019), Multimedia dalam Bahasa, Selangor: Penerbit UPM.


POTRAIT 

Definisi: Gambar yang diambil dalam jarak dekat dan latar dikaburkan. Selain itu, potrait sering kali digunakan dalam studio.


Draf Lukisan



Hasil Gambar 

Potrait Bahagian Muka

Huraian: Gambar diambil dalam jarak dekat dan berfokuskan di bahagian muka. Gambar ini diambil pada waktu petang. Model merupakan diri saya iaitu Najwa Radiah.

 

Potrait Separuh Badan

 


Huraian: Gambar diambil berfokuskan di bahagian atas badan. Gambar diambil pada waktu petang dan model merupakan Aiydan Zaffran, Nuraini Sawal, Nurul Asyura dan saya.

 

Potrait Penuh 


Huraian: Gambar diambil berfokuskan di bahagian atas badan. Gambar diambil pada waktu petang dan lokasi di Midvalley, Johor. Model merupakan diri saya sendiri.


Kehadiran




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Masih Aku

Telah lama membisukan mata pena halusinasi ini, kini aku kembali mencoretkan memento hidup dalam diari atas talian. Blog ini sememangnya tel...